Saturday, March 5, 2011

Been a while away

Heb even een drukke tijd gehad. Daardoor heb ik geen tijd gehad om kaartjes te maken. Wel heb ik samen met mijn dochter cupcakes gemaakt.


Maar liefst 48 stuks. Het was voor haar verjaardag en omdat ze in groep acht zit en dus voor het laatst trakteert op school, wilde ze iets speciaals doen.

Ze zijn super goed gelukt. Ze heeft echt de show gestolen op school. En lekker dat ze waren!!

Vooral de creme. Het lijkt op slagroom maar dat is het niet. Mijn zoon vond het naar ijs smaken.

Hier het recept van de creme voor 24 cakejes;

175 g ongezouten boter. (ik heb roomboter gebruikt)
300 gram poedersuiker
100 gram witte chocolade
paar druppels vanille eccense

Doe de boter in de kom en mix dit met de mixer voor ongeveer een minuut. Voeg de poedersuiker en de eccense toe. Mix dit op de hoogste stand tot je een romig geheel hebt.
Smelt de chocolade au bain marie of in de magnetron en laat het afkoelen. Voeg dit dan toe aan de boter en mix nog even tot je een mooie romige creme hebt.

Nu kun je het met een spuitzak op je cakejes spuiten. Binnen drie dagen opeten, maar dat zal wel lukken zoho lekker is het.

De cakejes zijn volgens standaard recept gemaakt.

No comments:

Post a Comment